Na přebytečné kilogramy vyzrajete jedině tak, že budete přijímat méně energie, než kolik jí vydáte!

Popravdě řečeno, rychlá řešení ani vlastně neexistují. Abyste dosáhli hmotnostního úbytku, a přitom opět nepřibrali – JO-JO EFEKT, musíte si zvyknout na trvalé změny ve svých stravovacích návycích a postupně zapracovávat do svého denního režimu fyzickou aktivitu a pohyb. Životní styl měňte postupně, zvýšíte tak šanci na úspěch.

lyžování

Pohyb prospívá svalům, a čím svalnatější postavu máte, tím více energie spotřebováváte, a to dokonce i v klidu. Půl kilogramu svalové hmoty spálí asi 45 kalorií denně, půl kilogramu tuku spálí jen necelé 2 kalorie denně.
Při hubnutí pohybem a udržení celkově dobré fyzické kondice je nejdůležitější pravidelnost. Cvičte nebo sportujte nejlépe každý den, anebo alespoň převážnou část týdne, cvičit můžete jednou denně delší dobu nebo si pohybovou aktivitu rozdělte do více např. 15ti minutových úseků.

V cíleném pohybu neustávejte. Pokud přestanete, kondici si moc dlouho neudržíte. To, čeho jste dosáhli, například nižší srdeční frekvenci a větší svěžest, se během několika dní nečinnosti začne vytrácet a vy budete zase na začátku.
Vyberte si z obrovského množství pohybových aktivit ty, které vám budou nejlépe vyhovovat:

bruslení

· svižná chůze
· pomalý jogging
· jízda na kole
· aerobik
· plavání
· vodní aerobik
· jóga
· míčové hry a jiné druhy sportu
· a mnoho dalších – podle vašeho aktuálního tělesného a zdravotního stavu
· vhodné je střídat tělesné aktivity dynamické, posilovací a protahovací

plavání

Snížíte-li příjem energie a současně si budete dopřávat pohyb, bude úbytek svalové tkáně minimální. Shodíte-li dietou, ale bez pohybu, bude až 40 procent tohoto úbytku tvořit svalová tkáň.
Nejhorší je vyměnit jídlo za alkohol , tento způsob hubnutí může mít na váš organismus vážné zdravotní dopady.